Isnin, 26 Mei 2014

Menipu!!! Maafkanlah???

Assalammualaikum 

Siapa suka ditipu??? tak da seorang pun suka ditipu. Ada ke istilah menipu untuk kebaikan??? Still namanya menipu juga kan? Nak-nak bila ditipu hidup2 dgn insan yang amat kita kenali dan percaya selama ini. Adakah aku ini terlalu berlembut hati sehingga sewenang-wenangnya sentiasa diperlakukan sebegini. Bukan sekali tapi dah lali . Betul kata gerak hati aku. Dia menipu . Tapi aku tidak mahu berprasangka buruk terhadapnya. Lalu aku berdiam diri dan dia yang berterus -terang kepada aku. (bila ada org cuba berniat tidak baik pada kita mesti kita dapat merasainya)

Bila saat ini terjadi pada diri aku

~Bismillahirrahmanirrahim~

Belajar untuk menerima kenyataan
Belajar untuk menerima kelebihan dan kekurangan
Berterus-terang adakalanya amat menyakitkan
tapi
itu lebih baik daripada ditipu terus-terusan
Berdiam tak semestinya  tak tahu
cuma memberi agar sentiasa ada peluang kedua
Jangan sesekali menghukum hanya satu kesalahan yang kita tak suka
Bukan mudah untuk memaafkan 
tapi
itu lebih baik daripada berdendam
Belajar memaafkan kerana itu lebih mulia
Dengan itu hati lebih tenang
In Shaa Allah

dan bila ini berlaku terhadapku juga

Aku hanya mempunyai sedikit kesabaran 
dan
aku terlalu cemburukan insan yang mempunyai kesabaran yang tinggi
so sad!


Maafkanlah dengan hati yang berlapang dada alynn

Tidak ada yang selalu tabah setiap saat,ada lemahnya juga, namun saat itu terjadi berserah kepadanya pada Allah

La takhaf wa la tahzan innallah ma'ana. Qowiy! 

Qowiy Alynn!

Sekian

2 ulasan: